25 November 2010

Maksud Biseksual

Aku pernah post macam ni kat status fb aku -
" I'm bisexual. So what? At least I'm not gay! "
Then ada sorang tu kata aku ni hina kaum gay & lesbian. Lepas aku tanya dia,tau tak apa maksud bisexual? Terus dia buang komen dia tu. Apa sebab pun tak tau la. Ok,kepada korang yang tak paham apa tu BISEXUAL,teruskan membaca ye~






Dipetik dari Wikipedia :
" Biseksual merujuk kepada perasaan seksual yang tertarik kepada kedua-dua lelaki dan wanita. Ada pendapat yang mengatakan kecenderungan seksual (orientasi seksual) seseorang itu berada di antara heteroseksual kepada homoseksual Seseorang mungkin heteroseksual tetapi mempunyai sedikit perasaan homoseksual atau sebaliknya. "

Nah,keluar ayat heteroseksual la pulak. Paham tak? Tak paham takpe.

" Heteroseksual merujuk kepada perasaan seksual yang tertarik kepada jantina yang berbeza. "

Dipetik dari mulut aku :
Biseksual (ringkasannya orang sebut bi je) bukan bermaksud dia gay atau lesbian. Dia minat kepada ke-dua2 jenis jantina. Ini bermakna dia boleh date lelaki mahupun perempuan.

Antara artis yang biseksual :

BILLIE JOE ARMSTRONG (Vokalis Green Day) :


Buktinya dia pernah cakap :
" I think I've always been bisexual. I mean, it's something that I've always been interested in. "



LADY GAGA :

Yang ni tak payah bukti pun takpe. Tengok video klip dia pun dah boleh tahu.

Sebenarnya perasaan bi ni kita boleh dapat samada datang dari kecil atau ada peristiwa berlaku.   Jadi,lepas ni korang janganlah samakan bi dengan gay atau lesbian ok.

4 ulasan: