15 September 2013

Terima Kutukan Sebagai Pujian

im suck at making intro so sila jangan judge entri ni melalui intro ok .

so kalau korang baca tajuk entri ni pun mesti dah faham kan apa yg aku nak merepek kat sini kan . bukan bahasa inggeris pun kalau nak cakap tak faham lol .

im ugly..


sesetengah orang ada yg pelik bila diorang maki aku tapi aku sikit pun tak marah , sebaliknya aku dok gelak sekali dengan diorang . like wtf ?! bukan ke kutukan tu sepatutnya menyakitkan ?? bukan ke makian tu sepatutnya untuk menjatuhkan kita ?? bukan ke perlian tu untuk buat kita terasa ??

semua orang mesti pernah kena maki dalam sedar or tak betoi dak ? ops terkeluaq kedah plak . well , kalau kita dari kecik lagi asyik kena ayat yg sama ja setiap masa , then sedih , bila dah besar mesti dah terbiasa dengan semua2 tu .

contohnya bila orang cakap ,
"u're ugly!"
think : "lol u're not amanda bynes to call me that so i dont care"

"u're fat!"
 think : "fat is cute , adele is fat too so im adele"

"u're slut!"
think : "miley cyrus act like a slut too but shes not one,so.."

well be creative .  atas tu sebagai contoh ja . yg penting tukar benda buruk tu sebagai benda baik . the best thing to do is make fun of yourself to gain more confident .

satu lagi , be proactive . aku tak pandai nak explain ayat tu so sila google sendiri . tapi apa yg aku maksudkan kat sini , bila orang kutuk kita , cuba pause sekejap dan fikir . mulut orang takkan boleh berhenti daripada bercakap . kita takkan dapat kawal benda tu . sebaliknya apa kata fokus dekat benda yg kita boleh kawal . benda yg boleh buat kita hepi . daripada asyik terfikir pasal kritikan tu , apakata fikir pasal apa yg boleh buat kita bahagia .

mulut orang mmg takkan boleh kita tutup melainkan kita pi bunuh orang tu terus . wait , aku bukan galakkan korang bunuh orang tu but u get what im saying . fikit balik , kalau kita pegi belasah orang tu apa yg kita dapat ?

well , lastly always be positive . keep smiling and be matured about it ok . itu ja aku nak cakap lol . adios !

1 ulasan: