21 Januari 2011

Kedukaan " Sally's Song "

Korang pernah tak rasa perasaan bila cinta ditolak? Apa korang buat? Marah orang yang tolak cinta korang tu? Atau menangis sepuas2nya? Atau korang langsung tak pernah dapat perasaan macam tu? Bagi korang yang gorgeous nak mati maybe tak pernah rasa macam tu. Tapi bagi kitorang (yup,termasuk aku!) yang berwajah kureng ni mesti pernah rasa tak diterima walaupun kita menyintai seseorang tu dengan sepenuh hati.

Sally

"Sally's Song" (lagu dari filem arahan Tim Burton - 'The Nightmare Before Christmas'/TNBC) adalah lagu yang aku dengar untuk menguatkan semangat aku bila cinta aku ditolak. Lagu ni membawa maksud yang mendalam.

Lagu yang menggambarkan seseorang yang tidak penting , tidak pernah disedari kewujudannya yang telah jatuh cinta kepada orang yang selalu mendapat perhatian ramai atau layak dipanggil watak utama. Macamana seorang hero boleh jatuh cinta pada watak sampingan? Sama sekali tidak mungkin! Hero mesti akan bercinta dengan si heroin. Watak sampingan pastinya akan berkesudahan dengan sesuatu yang tidak dihiraukan. Paham kan?

Kenapa tajuk lagu ni " Sally's Song " ?
Sally adalah watak di dalam filem TNBC yang menyintai Jack,watak utama filem tu. Tapi disebabkan Sally terlalu pemalu membuatkan dia jadi kurang yakin yang Jack akan terima cinta dia. Jadi lagu ni meng-reveal-kan perasaannya.

Kat bawah ni adalah petikan dari filem TNBC dimana Sally menyanyikan lagunya," Sally's Song ".



Tapi versi ni tak berapa memukau. Jadi Amy Lee (Evanescence) menyanyikan semula lagu ni dengan versinya sendiri membuatkan lagu ni lebih 'hidup'.




LIRIK :

I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

And does he notice my feelings for him?
And will he see how much he means to me?
I think it's not to be

What will become of my dear friend?
Where will his actions lead us then?
Although I'd like to join the crowd
In their enthusiastic cloud
Try as I may, it doesn't last

And will we ever end up together?
Oh no..

And will we ever end up together?
No, I think not, it's never to become
For I am not the one

DOWNLOAD :  4shared

Tiada ulasan:

Catat Ulasan