02 Februari 2012

Mereka Yang Perlu Dielakkan Dalam Pawagam

Sejak dua menjak aku cuti sem ni , aku asyik gi tengok wayang je . So masa kat dalam pawagam tu aku jumpa banyak sgt penonton yg annoying . Act bukan baru2 ni je , sejak dari aku mula masuk pawagam lagi dah jumpa mereka2 ni . Super Duper Annoying !


1 - Keluarga
Adoiii , tambah2 mak bapak yg bawak ramai anak2 kecik . Penah sekali tu , masa aku tengah tengok citer Tangled kot , yang mak dya boleh dok ceritakan sinopsis apa bnda semua kat anak2 dya . Yg anak2 pun apa lagi , balas lah 'Ooohhhhhhh~' sebagai tanda faham . Dah macam cikgu skola tengah mengajar plak .

2 - Si Lemah Semangat
Bila tgk crita seram mesti ada diorang ni . Even adegan yang ta berapa na mengejutkan pun dya boleh terkejut macam ada sakit jantung . Bila dah terkejut tu , lepas tu mula la kawan2 dya ketawakan dya . Satu pawagam bising ! Huh !

3 - Si Latah
Lebih kurang macam kat atas tu , cuma yg ni bila terkejut habes tersembur keluar maki2 semua .

4 - Si Blur
Aku penah duduk sebelah mamat mana ntah , bila part lawak mesti la semua orang gelak kan ? Tapi dya ta paham kenapa org gelak . Lepas tu mula la dya tanya aku nape diorg gelak . Annoying !


5 - Si Dengkur
Aku ta nafikan , aku pun penah tido dalam pawagam , tapi tak la sampai berdengkur . So sapa yg rasa ada masalah dengkur masa tido tu pastikan stay fresh sebelum masuk pawagam dan pilih crita yg takkan buat korang mengantuk .

6 - Si Popular
Ye la , bila popular hp dya mesti selalu bunyi kan . Even kalau silent kan hp pun , kalau dya bukak tgk hp dya  kan cahaya hp tu terang . So orang belakang mudah terganggu . Tapi lagi menyampah kalau orang tu gi jawab call . Kalau dya gi cakap kat luar takpe gak , ni dalam tu jugak dya jawab dgn suara yg memekik2 . Adooiii !

7 - Si Busuk
Mulut busuk , baju busuk , ketiak busuk . Apa lagi yg aku tertinggal ? Paham2 sendiri la nape orang tanak duduk sebelah orang camni .

Hurmmm , rasanya yg ni je kot yg terlintas kat fikiran aku buat masa ni . Aku bet korang pun tanak kan duduk dekat2 dgn org2 ni . Kalau dapat pasrah je lahhh . Huhu . Adios !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan