01 Februari 2011

Bila Si Hipokrit Menunding Jari

Hipokrit? Apa tu?
Hipokrit adalah seseorang yang berpura2 menjadi sesuatu yang bukan dirinya sendiri.
Paham?

AMARAN : Entri kali ni sangatlah tak berfaedah untuk dibaca!




Kenapa nak jadi hipokrit?
Di bawah ni aku nak senaraikan contoh2 hipokrit yang berlaku dekat sekeliling aku :

Dia cakap :
Jangan mencarut!
Tapi sebenarnya mulut diala yang paling cabul di antara ramai2 orang kat situ

Dia cakap : 
Aku dah berubah jadi baik
Baik ke bila kau keluar menyundal malam2 tu nok?

Dia cakap : 
Aku terer Bahasa Arab 
Oh yeah? Tapi kenapa Al-Quran ko tak reti baca?


Dia cakap :
Aku betul2 prihatin pasal hal kawan2
Ermm,masa aku eksiden,ko kat mana,huh?!


Dia cakap :
Kalau ada apa2 nak tanya pasal agama,boleh rujuk dekat kitorang
Yeah,right! Solat 5 waktu korang pun tak pernah cukup


 Kat atas tu adalah beberapa contoh mereka2 yang hipokrit dalam hidup. Apa kes diorang nak cakap macam tu,siap yakinkan orang lagi. Padahal memang ketara sangat perangai sebenar macam hanjeng! Sememangnya plastik! I H.A.T.E hypocrite people! Kenapa tak tonjolkan diri korang macam yang seadanya? Takda manusia yang sempurna di dunia ni~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan