17 April 2012

I Dont Care , But ..

Aku tawu , ramai yg selalu cakap yg diorang ta kesah , or ada aku kesah , or peduli apa aku , or apa2 je yg bermaksud macam tu . But the truth is , berapa ramai yg cakap n betul2 maksudkan macam tu ? Aku rasa ta ramai . Sebab bila kita mula cakap buruk pasal dya sikit , mula na marah . Mula na sedih . Mula na hilang keyakinan diri .

Aku sangat benci tgk orang yg cakap macam ni . Bila diorang cakap diorang ta kesah apa org na cakap , tapi cakap ta serupa bikin . Aku sendiri pun masih dalam proses na belajar benda ni , but aku akan bg tips utk korang betul2 ta amik peduli apa orang na cakap pasal kita .

Ke$ha taught me to not care what everyone else say , thats y i love her so much .


Sentiasa pakai earphone bila berjalan sorang2 . Sebab time kita berjalan sorang2 ni lagi ramai la orang yg akan attack kita . I mean , bukan attack yg mencederakan tu , but mengata . So bila pakai n dengar lagu , korang akan berada dalam imaginasi sendiri . So takkan perasan apa orang na cakap , cuma alert la jugak keadaan sekeliling , kang kena rompak ta perasan plak .

Bisikkan dalam hati korang kuat2 yg korang memang betul2 ta peduli . Jangan jadi loser , yg bila bercakap na kuat2 , bg orang dengar but ta pernah na buat apa yg dicakapkan . Dengan bisikan dalam hati tu ,  at least kita boleh bagi semangat yg orang lain ta nampak utk diri kita sendiri .

Tapi bila kita terdengar something yg meng-hurt-kan diri kita , dengan selamba korang roll up biji mata . Faham ta aku cakap ?  Buat macam betul2 ta peduli . Sambil dalam hati bisikkan yg pergaduhan bukan boleh selesaikan apa2 . Betul ta ? Sebab bila kita marah , mula la kita na gi serang orang tu . Sebaliknya , kita abaikan orang tu , buat bagi dya sendiri yg nampak macam loser . That is serangan mental yg sangat kuat efeknya .

Kadang2 kalau ada rumours yg kurang enak + ta betul pasal diri kita , kita akan marah or sedih kan ? Buat apa na rasa macam tu kalau kita sendiri pasti yg benda tu ta betul ? Percayakan diri sendiri . Kuatkan semangat , sambil dalam hati bisik aku ta peduli , sebab benda tu sememangnya bukan aku . Even kalau khabar angin tu betul pun , mengaku je . Then orang akan stop bercerita . Lepas tu cerita tu akan senyap sendiri .

Semua yg aku tulis kat atas ni aku sendiri dah amalkan . Percayalah , kita akan lebih hepi kalau kita ta peduli cakap2 buruk pasal kita . Kalau asyik buat benda tu sebagai halangan , sampai bila kita na berjaya , kan ? Sekian .

~NA~

2 ulasan:

  1. that's so kind of you. idk u have such a great personality. yeah dont give a damn to what others say to u. they're just jealous of your awesomeness. ;)
    btw u love ke$ha? hell cool, dude. well mine are simple plan n taylor swift.they taught me to be who i am n to not give up. too much to write in here. lol. nice post u wrote anyway. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks for reading my shitty post ! :D
      n keep being cool !

      Padam