05 Mei 2012

Apakah Auto-like ?

Okkay , sekarang ni memang ramai dekat fb cakap pasal autolike . Tapi kebanyakannya yg cakap pasal benda ni adalah diorang yg tatau apa sebenarnya autolike tu . Diorang ingat yg autolike ni utk tambah bilangan like dekat status or gambar . Sebenarnya benda tu SALAH !


Macamana diorang boleh cakap camtu ? Satu , sebab jeles tengok kawan dya dapat banyak like , then mula na fitnah cakap guna autolike . Dua , diri sendiri terlalu malas na search pasal info sebenar pasal autolike . How stupid is that ? Bercakap tanpa sebarang fakta ? Bullsh*t .

Autolike sebenarnya adalah cara mudah utk kita like status2 yg muncul dekat news feed or bila kita bukak profile someone tanpa kita nak klik satu2 status tu . Faham ? Bila kita on ja fb , status yg ada dekat news feed tu automatik akan di-like-kan atas nama kita . Kalau kaki like yg selalu bom profile member mesti faham benda ni . Dengan adanya autolike , ta payah la kita nak scrol ke bawah sambil klik satu2 status . Aku tau , kaki bom ni selalunya bukan baca pun status tu , just klik like je .

Benda yg orang selalu cakap yg menambahkan like tu sememangnya ta wujud . At least buat masa sekarang ni . Masa depan nanti aku tatau la pulak . Ta percaya korang google la sendiri .

Aku pun pernah guna autolike ni untuk bom notification orang . Tapi sekarang ni dah kurang sebab aku suka baca status diorang . Kalau aku setuju or suka baru aku betul2 like . Kalau tak or terlalu panjang aku abaikan je .

Okay , lepas ni kalau sapa2 marah2 pasal autolike lagi , idk what to say anymore . Biarlah dya bodoh sorang2 . Bercakap tanpa maklumat . Utk diorang yg nak download autolike , klik sini .

Sekian , terima kasih . :x

23 ulasan:

  1. dah agakk dah . tengs for this information :))

    BalasPadam
  2. Baru tahu pasal Auto Like. :D hee

    BalasPadam
  3. nak share boleh ???

    BalasPadam
  4. shafiqah shalin13/5/12 6:49 PTG

    maaf laa titew nyh xpdai sgtt ,, cmne nk download autolike ek?? leh ajar ann??

    BalasPadam
  5. akhirnya tau jgk apa tu autolike..
    ThAnKs manyak2

    BalasPadam
  6. yess .. agreed with that .. sye gune autolike . =D

    BalasPadam
  7. Still xpaham, hihi

    BalasPadam
  8. andaNOOB IT31/5/12 7:52 PTG

    ni autolike yg lame lah bodoh (: mmg ni untuk bomb.
    tp autolike yg baru ni ,untuk bg up likes . smpai ribu2 .kau xtry .mne nk taw -.-
    noobs

    BalasPadam
    Balasan
    1. lol . u miss the point here . i said time aku tulis entri ni aku pasti benda tu still ta wujud . n aku jugak ada ckp aku tatau la pulak masa depan nanti benda yg mcm tu akan wujud . so mr.NOT SO NOOB , show me the link n bukti kukuh or that doesnt exist n u just talking shit .

      Padam
  9. Tanpa Nama9/8/12 7:53 PG

    suck . wkwkwk :D . itu bom bende bodoh , ini atolike 1k+ . please cuba buat kalau dapat :'D ?

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama9/8/12 8:01 PG

    permainan bomb itu paling teruk pernah aku dengar kat facebook budak zaman sekarang , autolike ? orang like status kau 1K+ noob . mohon buat kalau boleh :'D

    BalasPadam
    Balasan
    1. how cowardly can u be ? haha . if u were so true , prove it . yeah , sekarang memang dah wujud benda bagi banyak like . aku pun ingat na tulis pasal benda tu cuma takde masa . so apa kata ko post entri pasal tu kat blog sendiri ( tu pun kalau ada guts la , but i dont think u have the balls anyhow ) . lepas tu boleh aku share . naik sikit trafik blog ko ( ntah wujud ke tak ) . okay ? chill !

      Padam
  11. auto like http://userscripts.org/scripts/show/135783

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama7/9/12 9:31 PTG

    nak link autolike tu boleh ?

    BalasPadam