26 Mac 2011

Kawan ke Pembantu ?

Apa korang rasa bila kawan korang yang kononnya diva , anggap korang yang selalu berkepit dengan dia just as a babu pembantu dia ? Kita yang ikhlas nak berkawan dengan dia mesti terasa sangat2 kan . Kita selalu bantu dia tapi dia tak pernah nak hargai pon . Lagi disuruh adalah , yelah , kita kan dah dianggap macam pembantu dia!


Kesepian di tepi tingkap , LOL

Aku ada sorang kawan , yang memang aku rapat dengan dia sebab boleh masuk dengan aku . Paling 'masuk' la dengan aku . Aku selalu tolong dia . Tolong dalam banyak hal2 yang remeh temeh . Kalau nak tolong dalam pelajaran memang aku tak mampu la !

Aku juz tolong apa yang termampu jela . Tak pernah terfikir pun yang dia akan anggap aku ni macam pembantu dia je . Mintak barang2 aku , bila aku tak bagi nak paksa2 suruh bagi jugak .

Until one day , dia suruh aku buat something , then aku cakap kat dia , " Ko ingat aku ni assistant ko ke? " . Dia tak balas pun . Tapi aku tetap buat jugak apa yang dia suruh tu . Tak lama pastu dia suruh lagi sambil cakap , " Ko kan assistant aku ? " . Dengan hati yang terkejut + marah , aku balas , " Ko anggap aku assistant ko ? Ko buat sendiri ! " & terus blah . Memang aku marah gile masa tu tapi malam tu aku tetap layan dia macam biasa , walaupun sebenarnya dalam hati marah + sedih sangat2 coz orang yang aku anggap sahabat cakap macam tu .

Memang tak disangka kan , orang yang paling rapat dengan kita , sebenarnya tak anggap kita ni macam kawan dia pun . I'm so sad right now ! Aku hakikatnya tak ramai kawan pun . Maksud aku kat sini , kawan rapat yang sekepala . Memang payah nak jumpak orang camtu yang betul2 setia . Lagipun ada ke orang berani nak kawan dengan aku ?

Aku putuskan aku memang dilahirkan untuk hidup sorang2 . ( I'd sound like a loser to say that , huh ? LOL )Takde kawan pun aku boleh hidup la ! Tapi aku akan hepi bila ada orang yang betul2 ikhlas nak kawan dengan aku .


~NA~

2 ulasan:

  1. MMG MENYAKITKAN HATI BLE KITA DIPERLAKUKAN SEBEGITU..SERBA SEDIKIT KISAH DIATAS AKU PERNAH Lalui.. tp aku kuatkan semangat n kuatkan hati utk terus bergaul dgn org..apa pun kita hanya insan biasa..tak ada yg sempurna DI DUNIA INI melainkan TUHAN YG MAHA ESA..

    BalasPadam
  2. TQ shima.. yup,xde manusia yg perfect kan..

    BalasPadam